Spring naar inhoud
Inloggen

Groningen Airport Eelde - Waar gaat jouw volgende vakantie naar toe?

Groningen Airport Eelde werd in 1931 opgericht. In ruim driekwart eeuw is de noordelijke luchthaven uitgegroeid tot een zeer complete internationale luchthaven, gelegen op steenworp afstand van de stad Groningen.

Het vertrekpunt

De website van Groningen Airport Eelde was aan vernieuwing toe. De website stamde uit 2014 en heeft jaren dienst gedaan en meebewogen met trends en ontwikkelingen waar de luchthaven mee te maken had. Het was tijd voor een frisse nieuwe website met een doordachte structuur. 

Uit een gebruikersonderzoek was gebleken dat de meeste bezoekers op de website komen voor vakanties en reizen. De nieuwe website moest daarom vooral focussen op dat onderdeel maar uiteraard moest de zakelijke tak en GAE als duurzame luchthaven ook een plek krijgen. 

De aanvliegroute

De focus lag op de reiziger. De reiziger moet van a-z bedient worden op de nieuwe website, van het boeken van een reis tot het reserveren van een parkeerplaats op de luchthaven. De belangrijkste elementen voor deze doelgroep hebben een centrale plek gekregen op de website. Zo is er een duidelijke route naar de verschillende bestemmingspagina’s met toeristische informatie en de optie om een reis te boeken. Maar ook algemene informatie over het reizen vanaf de luchthaven en het overzicht met vluchttijden. 

De reis naar de nieuwe website

Veel contact en korte lijnen omschrijven de samenwerking tijdens de projectfase het beste. Tijdens de wekelijkse stand-up met het team van iWink en Helen Smit van Groningen Airport Eelde werden de lopende zaken besproken en bijgeschaafd waar nodig. De dag van live-gang is afgesproken op het kantoor van iWink op de puntjes op de i te zetten waarna het tijd was om de nieuwe website in de lucht te brengen! 

Een mooi resultaat en positieve reacties

Een resultaat waar we trots op zijn! Helen is ook blij met het eindresultaat en ontvangt veel mooie reacties op de nieuwe website. De nieuwe website straalt duidelijk uit dat reizen en reizigers de belangrijkste uitgangspunten waren en biedt duidelijke routes naar de belangrijkste pagina’s voor deze doelgroep.