Full service werkwijze

Alles wat we bouwen, bouwen we volgens het full service principe. Dat houdt in dat we het gehele traject van strategie, realisatie en optimalisatie verzorgen. Bekijk hieronder de stappen uit ons werkproces en doorloop het full service traject.

  • Kennismaken
  • Project
  • Beheer & onderhoud

Kennismaken & advies

Wij zijn een full service internetbureau dat zich kenmerkt door haar persoonlijke aanpak. Daarom starten wij elke (eventuele) samenwerking met een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Elke keer is het weer mooi om een nieuw bedrijf binnen te komen, te kijken hoe dat bedrijf in hun markt opereert en hoe we met iWink van toegevoegde waarde kunnen zijn. Het is dan altijd goed om elkaar even te zien, zodat je weet of er ook een klik is.

Strategie

Gaat u akkoord met ons voorstel? Dan start u met een intake. Tijdens deze intake kijkt één van de internetspecialisten samen met u uitgebreid naar de mogelijkheden voor uw internetstrategie.

Strategisch kader: eerst denken, dan doen

Zo starten we bij iWink elk project. Eerst vragen, dan denken en dan pas doen. Welke doelen wilt u behalen? Wie zijn de doelgroepen? En hoe gedragen zij zich? Welke lessen kunnen we leren als we naar de huidige stand van zaken kijken? Door u echt goed te leren kennen, kunnen we u van een advies op maat voorzien dat bij uw business precies past.

Projectmanagement

Zijn de doelstellingen van de nieuwe website concreet? Dan start het project met de toewijzing van een projectmanager. Eén contactpersoon die u tijdens het gehele project begeleidt.

Voordelen projectmanagement

  • inzicht in de voortgang van het project via extranet, e-mail, telefoon of in een gesprek
  • één aanspreekpunt die alle ins en outs van het project kent
  • een sparringspartner die de kennis en connecties heeft om u te adviseren tijdens het project

De balans vinden tussen kwaliteit, planning en innovatie, dat is mijn uitdaging. 

Interaction design

Heeft u een eigen projectmanager toegewezen gekregen? Dan start het project met het maken van een interaction design, een interactieve bouwtekening van uw website, webapplicatie of intranet.

Voordelen interaction design:

  • vroegtijdig door uw website, webapplicatie of intranet klikken
  • direct ervaren of de website 'werkt' zoals u denkt
  • maakt de functie van uw website zichtbaar in plaats van de vorm
  • snel aanpassingen doorvoeren

Webdesign

Na de realisatie van het interaction design maken we het webdesign. Het webdesign is de grafische uitwerking van het interaction design.

Een goed ontwerp sluit aan bij de bezoeker, draagt bij aan de merkbeleving én aan meer conversie. 

Techniek

Op basis van het definitieve webdesign wordt uw website technisch gerealiseerd. Dat betekent dat de ontworpen pagina's worden gecodeerd en aan het webbeheersysteem worden gekoppeld.

Kirra CMS

Het Content Management Systeem (CMS) dat we gebruiken voor de technische realisatie van uw website is Kirra. Dit is een gebruiksvriendelijk en zoekmachine vriendelijk systeem dat eenvoudig informatie koppelt en ontsluit. Het CMS van Kirra is voortgekomen uit jarenlange softwareontwikkeling door iWink.

Content

Zodra de informatiestructuur van uw website definitief is (na de oplevering van het interaction design), kunt u beginnen met het verzamelen van content. Op basis van het strategisch kader ondersteunen wij u graag bij de creatie, het verzamelen, het structureren en het vullen van content.

Wij helpen u bij:

  • het bepalen van de juiste content doelstellingen
  • het bepalen van de juiste aanpak en strategie
  • het plannen van content
  • de content creatie, van zowel tekst, beeld als video
  • het vullen van uw website, webapplicatie en intranet
  • het meten van het succes van uw content

Hosting

Zodra uw website, webapplicatie of intranet technisch gerealiseerd is, is de vraag: wat en wie houdt uw website in de lucht? Onze full service internetdienstverlening biedt u een hostingoplossing op maat.

Hostingpakket

Wij voorzien u in platformhosting, een virtuele eigen server of maatwerkhosting. Ook bent u bij ons op het juiste adres voor domeinnaamregistratie, mailhosting, Service Level Agreements (SLA) en SSL-certificaten.

Hosting van iWink betekent:

  • altijd online
  • veiligheidsgarantie
  • afstemmen op dataverkeer
  • inspelen op servercapaciteit

Veiligheid

Al bijna vijftien jaar houdt iWink honderden websites, intranetten, webapplicaties, apps en informatieschermen veilig online. Wij werken bij iWink met onze eigen software, Kirra, die door onze eigen mensen wordt beheerd. Dat vraagt veel energie, inzet en kunde. Het resultaat mag er zijn: er is nog nooit een website misbruikt die op Kirra draait.

Support

Eenmaal online met uw website, webapplicatie of intranet? Dan ondersteunen wij onze klanten met de service ‘Support’. Daar kunt u altijd terecht voor vragen, problemen en onderhoudswerkzaamheden.

Inzicht in de voortgang

Op de afdeling Support zijn alle disciplines uit ons full service traject aanwezig. Zo wordt uw vraag altijd door een specialist behandeld. iWink-klanten kunnen telefonisch, per mail of via extranet een nieuwe taak aanmelden. Via extranet kan vervolgens de voortgang van deze opdracht worden ingezien.

Strategie

Eenmaal online blijven we samen met u het webproduct monitoren, testen en optimaliseren. Dat is meer doen met internet.

Een website, webapplicatie of intranet bouwen kan iedereen. Echt. Maar is het eindresultaat wel de beste oplossing voor u en uw eindgebruikers? Voor nu én in de toekomst? Wij helpen u bij het écht slim inzetten van internet en het implementeren van de veiligste en beste oplossingen.