Spring naar inhoud
Inloggen

Content metrics voor meer grip op uw content marketing plan

Blog

Leestijd
2 min lezen
Datum

In Kirra CMS kunt u gemakkelijk contentpagina's aanmaken. Het is net zo makkelijk om content aan te passen. U kunt dus eenvoudig experimenteren met verschillende soorten en stijlen content. Door te meten met een webstatistiekenpakket kunt u een goed overzicht krijgen van wat wel en niet werkt. Maar hoe kunt u het resultaat van content nou het beste meten?

Drie belangrijke content metrics

Alles kan gemeten worden, dus ook het succes van uw content marketing strategie. Zonder te meten weet u niet wat wel en niet werkt. Door inzicht te hebben in statistieken kunt u zelf uiteindelijk effectiever te werk gaan. Hieronder vindt u de vier belangrijkste content metrics kort uitgelegd. Dit betekent niet dat dit dé vier metrics zijn die u in de gaten moet houden. Het kan zijn dat in uw branche andere metrics weer belangrijker zijn.

Consumption metrics

Hoeveel mensen hebben uw content geconsumeerd, oftewel hoeveel bezoekers waren er op website en hoevaak hebben ze bepaalde pagina's bekeken? Dit is de meest fundamentele content metric. Het is belangrijke data die eenvoudig te meten is met webstatistiekenpakketten zoals Google Analytics. Voor het succes van uw content markting houdt het echt niet op bij deze ene metric. De volgende twee metrics zijn wellicht iets lastiger te implementeren, maar zeer zeker de moeite waard.

Sharing metrics

Hoe vaak wordt een bericht gedeeld met vrienden via sociale netwerken zoals Twitter, Facebook, LinkedIn, Hyves, Google+ en alle andere kanalen? Dit is een goede indicator van de populariteit van de content. Als u beheerder bent van een Facebook Pagina kunt u ook met Facebook Insights belangrijke data inzien.

Lead en sales metrics

Hoe vaak worden mensen op uw website een lead? Kunnen mensen op uw website bijvoorbeeld een brochure downloaden of meer informatie aanvragen? In dat geval is iedere bestelling of informatieaanvraag een lead. In uw webstatistiekenpakket kunt u hiervoor eenvoudig doelen aanmaken en eventueel een waarde aan koppelen. Goed geschreven contentpagina's die relevant en interessant zijn voor een specifieke doelgroep hebben de grootste kans om kwalitatieve leads te genereren die uiteindelijk zullen converteren.