Direct leads genereren vanuit Facebook met Lead ads

Facebook heeft een nieuwe advertentievorm geïntroduceerd: Lead ads. Met Lead ads wordt het voor gebruikers gemakkelijker gemaakt om hun interesse in uw product of dienst kenbaar te maken. 

In plaats van door te klikken naar een webpagina waar een contactformulier kan worden ingevuld, kan de potentiële klant direct in de advertentie zijn naam en e-mailadres achterlaten. Sterker: deze worden automatisch ingevuld vanuit het Facebookprofiel.

Lead ads zijn daarmee heel geschikt om (potentiële) klanten in staat te stellen offertes of productinformatie aan te vragen, terugbelverzoeken in te vullen of zich aan te melden voor uw nieuwsbrief.

Meer leads

Een belangrijk gevolg van het eenvoudigere gegevens achterlaten is dat men hierdoor sneller gegevens achterlaat. Dit betekent meer conversies! 

Op dit moment is het alleen beschikbaar via de Power Editor van Facebook. Daar maakt u ook de formulieren aan. Het instellen van de targeting-opties en doelgroepen werkt op dezelfde manier als voor andere advertentiesoorten.

Meer weten?

Wilt u meer weten over Facebook Lead Ads of adverteren op Facebook in het algemeen? Neem contact op met uw internetconsultant of laat uw gegevens in het formulier hieronder achter. 

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Conversies.nl.

Geïnteresseerd in adverteren via Facebook?
Google analytics en uw intranet: Kansen en regels 6 redenen om een account niet met collega's te delen