Help uw bezoekers formulieren invullen & verhoog conversies

Het invullen van formulieren is voor veel bezoekers een drempel, het kost ze tijd en moeite. Er zijn verschillende methoden om de conversies (het aantal ingevulde formulieren) te verhogen, in dit artikel hebben we het over het Instant Validation: het direct controleren van de invoer van gegevens.

In veel gevallen is het invullen van een formulier een belangrijk conversiedoel. Het kan gaan om bijvoorbeeld een aankoop, een aanmelding of een contactformulier. Het is daarom belangrijk om het invullen van het formulier zo gemakkelijk mogelijk te maken voor de gebruiker. Instant Validation is een techniek waarbij er direct gecontroleerd wordt of de ingegeven informatie klopt en bovendien meteen feedback geeft aan de gebruiker als dit niet het geval is.

bron afbeelding: http://uxmovement.com/forms/why-long-forms-need-instant-field-validation/
bron afbeelding: http://uxmovement.com/forms/why-long-forms-need-instant-field-validation/

Zoals in bovenstaande voorbeeld te zien is, krijgt de gebruiker aanwijzingen over wat er niet klopt aan het ingevulde veld. Hij/zij kan dit dus direct aanpassen.

Vooral voor formulieren met veel velden, is dit een goede oplossing. Het verhoogt de gebruiksvriendelijkheid en daarmee de kans op een correct ingevuld formulier in uw mailbox.

Mobile: responsive webdesign Wat is Twitter?