Keywords bepalen voor zoekmachine optimalisatie

Het kiezen van goede keywords of zoekwoorden is het belangrijkste startpunt voor een succesvolle zoekmachine optimalisatie. Op welke woorden wilt u gevonden worden en welke woorden zijn relevant voor uw website? Maak voor uw website en het liefst per pagina een lijst met de belangrijkste zoekwoorden waar u op gevonden wilt worden.

Generieke en specifieke keywords

Bedenk wel dat het optimaliseren voor generieke zoektermen zoals ‘schilder’ een stuk lastiger is dan voor hele specifieke zoekopdrachten zoals ‘schilder Groningen kozijnen’. Kruip ook in de huid van uw doelgroep. Welke woorden gebruiken zij om uw product of service te beschrijven? Zijn er nog synoniemen waar u misschien niet aan heeft gedacht?

Keyword hulpmiddelen

Inspiratie voor het vaststellen van belangrijke keywords kunt uw vinden door gebruik te maken van een aantal hulpmiddelen. Bijvoorbeeld:

Statistieken

Ook kunt u in de statistieken van uw website kijken voor zoekwoorden waarop uw website gevonden wordt, maar vooral welke zoekwoorden daadwerkelijk waardevolle bezoekers leveren.

Lees meer over het effectief gebruiken van keywords.

Gebruik goede content als magneet Keywords effectief gebruiken