Mis nooit meer een inhaakmoment

Uit diverse onderzoeken blijkt dat bedrijven moeite hebben met het produceren van veel content, vooral content die aanslaat bij een grote groep mensen en zo nu en dan ook nog een maatschappelijke toon heeft. Een inhaakkalender maakt het u makkelijker om leuke, relevante content bedenken rondom tal van (maatschappelijke) onderwerpen. Een uitkomst voor iedereen die meer en scherpere content wil creëren. 

Wat is een inhaakkalender?

Een inhaakkalender is een kalender met alle bijzondere dagen waar u, als marketing-communicatiemedewerker op in zou kunnen spelen. Denk aan officiële Nederlandse feestdagen, vrijdag de 13e, nationale en internationale feestdagen zoals Wereldverteldag, Social Media Day en Wereld Toilet Dag. Denk ook aan dagen met een maatschappelijk karakter zoals Internationale Dag Tegen Racisme en Discriminatie en Dag van de Persvrijheid. Als er dagen zijn die relevant zijn voor uw branche en doelgroep, kun u hier een leuke inhaker op bedenken. Met een inhaker bedoelen we een grappig en creatief bericht op een actueel item. De inhaakkalender is een handige aanvulling op uw content kalender en geeft sturing aan uw marketing- en communicatie activiteiten. 

Wat kan ik met een inhaakkalender?

In de 25 jaar die het internet bestaat zijn er veel websites en webpagina's gepubliceerd. Al met al staat er ontzettend veel content online en dagelijks zien we veel van deze content vluchtig aan onze ogen voorbij vliegen. Uw gepubliceerde berichten worden niet vanzelfsprekend gelezen. Vandaag is het de kunst om op te vallen. Met inhakers kunt u opvallen, mits de inhaker oprecht, grappig en creatief is. Het is goed om grenzen op te zoeken, wees alleen voorzichtig met het overschrijden van grenzen. Inhakers zijn makkelijke communicatiemomenten die ruimte bieden voor interactie met uw doelgroep. Met een goede inhaker is het goed mogelijk om een groot bereik re creëren. 

"You can still dunk in the dark"

Een mooi voorbeeld van een inhaker is de zogenaamd blackout tweet van Oreo tijdens de Superbowl. Tijdens dit evenement viel de stroom uit en werd het spel stilgelegd. De toeschouwers in het stadion en de kijkers thuis keerden massaal naar social media. En daar zagen ze allemaal de briljante tweet van Oreo met de tagline: "You can still dunk in the dark!". Deze inhaker heeft ze geen mediabudget gekost. Ze kregen er meer dan 500 miljoen impressies voor terug. Bekijk ook eens dit filmpje over de resultaten van de tweet.

Blue monday, hoezo deprimerend?

Blue monday is de dag bij uitstek om een leuke inhaker voor te bedenken. Blue Monday is volgens de statistieken de meest deprimerende dag van het jaar. De dag is bedacht door de Britse psycholoog Cliff Arnall en valt ergens eind januari. Hero kwam met een inhaker voor een lekker sapje van blueberries. Dit sap is blauw en bevat tevens stofjes waar je weel opgewekt van zou worden. Ideaal op zo'n deprimerende dag. KLM en Cool Blue sloegen de armen in elkaar en maakten samen onderstaande plaat. Hij doet denken aan het spelletje Where's Wally? Op de plaat zie je allemaal blauwe typetjes, die een glimlach op je gezicht zouden moeten toveren.

Lijstje met inhaakkalenders

We willen het u graag zo makkelijk mogelijk maken. U hoeft dus niet zelf op zoek naar inhaakkalenders. Wij hebben een selectie van mooie inhaakkalenders voor u samengesteld:

Flat design, meer dan een trend? Optimaliseer uw website met het Sex and the City model