Waarom je niet meer om responsive heen kunt

De smartphone als basisbehoefte?

Stijgend mobiel verkeer: dat is geen verrassing. In onze huidige samenleving is de smartphone niet meer weg te denken. Op straat, in de trein, op de fiets, het lijkt wel of we niet meer zonder kunnen (wat in sommige gevallen misschien ook echt zo is).

Acht op de tien huishoudens heeft één of meerdere smartphones en drie kwart heeft een laptop. In 2012 beschikte nog maar 50 procent van de huishoudens over één of meer smartphones." 

CBS
Trends in Nederland 2017

Conversie stimuleren

Ongeveer iets meer dan de helft van alle bedrijfswebsites heeft een mobielvriendelijke website. Voor e-commerce websites ligt dat percentage een stuk hoger - hiervan is 77% mobiel vriendelijk (bron: dataprovider). Wanneer je bedenkt dat inmiddels ongeveer de helft van de Nederlanders aankopen doet via mobiel kan hier nog wel wat winst behaald worden.  Zeker gezien het feit dat consumenten nog terughoudend zijn om aankopen te doen door technische aspecten zoals een te klein scherm of twijfels over veiligheid. Een gebruiksvriendelijke, responsive website zal een positief effect hebben op mobiele verkopen.

Bron: CBS
Bron: CBS

Google rekent af met niet-responsive websites

Het is nu ongeveer een jaar geleden dat Google heeft aangegeven dat ze naar een mobile-first index toe werken. Dit willen ze veranderen omdat steeds meer mensen via hun mobiele telefoon op Google zoeken. Terwijl hun ranking systeem, waarmee websites op relevantie voor de gebruiker worden beoordeeld, uitgaat van de desktop variant. Wanneer je mobiele variant van je website afwijkt van de desktop website is het dus raadzaam om hier wat aan te laten doen. Zeker wanneer je mobiele variant een uitgeklede versie is van je desktop website. Een oplossing hiervoor is een responsive website, waarbij zowel de desktop als de mobiele variant gelijk zijn. 

Statistieken liegen niet

Ook wij zien terug in de statistieken van onze klanten dat de toename in het mobiele verkeer nog altijd stijgt. Wanneer we het afgelopen jaar met het jaar ervoor vergelijking is een toename in het mobiele verkeer de regel. Daarmee krijgt het mobiele verkeer steeds vaker de overhand in vergelijking tot verkeer via desktop en tablet.

Tip!

Bij een responsive website, hoort een responsive nieuwsbrief. Op deze manier zorg je ervoor dat de mobiele ervaring van je bezoeker optimaal is. Doorklikken vanuit de nieuwsbrief naar informatie en/of artikelen op de website en uiteindelijk overgaan tot aankoop zonder dat de overstap naar desktop nodig is, houdt de drempel om over te gaan tot een aankoop zo laag mogelijk. 

 

Meer weten over responsive websites of nieuwsbrieven?

Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden of hebt u een specifieke vraag? Vul het formulier hieronder in om uw vraag te stellen of voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. 

Neem vrijblijvend contact op

Stel uw vraag of laat uw contactgegevens achter als u teruggebeld wilt worden door één van onze specialisten. 

Liever rechtstreeks?

Bel of mail rechtstreeks met Jurriaan of Bouke.

Jurriaan Wentink

denkt vrijblijvend met u mee. 

Waarom je nú bezig moet met privacy en wetgeving 8 stappen om te komen tot een jaarverslag