Hoe stel ik mijn e-mailprogramma in?

Het instellen van een emailprogramma kan in sommige gevallen best lastig zijn en wij krijgen hier vaak vragen over. Daarom leggen we op deze pagina uit uit hoe de verschillene e-mailprogramma's ingesteld kunnnen worden en welke gegevens daarvoor nodig zijn. 

Algemene instellingen

Voor elk e-mailprogramma heeft u een aantal instellingen nodig. Deze vindt u hieronder:

Type e-mailaccount IMAP / POP (wat is het verschil?)
Inkomende e-mailserver webmail.iwink.nl
Uitgaande e-mailserver webmail.iwink.nl *
Gebruikersnaam Dit is uw e-mailadres
Poort voor inkomende post
(IMAP of POP3)
Standaardpoort, afhankelijk van de manier van verbinden:
143 - standaardpoort
993 - Versleutelde IMAP-verbinding (SSL)
995 - Versleutelde POP-verbinding (SSL)
Poort voor uitgaande post
(SMTP)
Standaardpoort, afhankelijk van de manier van verbinden:
587 - standaardpoort
465 - Versleutelde verbinding (SSL)
Identiteitscontrole voor uitgaande post Wachtwoord

Het is mogelijk dat uw internetprovider uitgaande e-mail blokkeert als het niet van eigen servers afkomstig is. In dat geval kunt u de uitgaande e-mailserver van uw internetprovider gebruiken. Deze informatie is vermeldt op de website van uw internetprovider.

Heeft u nog vragen en/of opmerkingen over het instellen van uw e-mailprogramma? Neem contact op met onze Support-afdeling

  • E-mail support@iwink.nl
  • Telefoonnummer 050 210 12 00
  • Openingstijden ma-vr: 09:00 uur tot 17:00 uur
Hoe maak ik een screenshot? Hoe verwijder ik tijdelijke internetbestanden?