Hoe stel ik mijn iPhone, iPad of iPod Touch in?

Veel providers staan uitgaande mail via andere servers dan hun eigen mailserver niet toe via de "standaard"-poort 25. Voor "mobiele" apparaten (laptops en smartphones) is het niet handig om voor elke locatie een eigen mailserver in te stellen. Als alternatief kunt u hiervoor de "submission"-poort gebruiken. Deze poort vereist altijd authenticatie, en voor deze dienst dient u 'webmail.iwink.nl' in te stellen als de smtp-server, 587 als uitgaande poort, en authenticatie moet aangezet worden. Hiervoor kunnen dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt worden als voor het ophalen van de mail.

Op iOS-apparaten kunt u de e-mail vervolgens instellen met de volgende stappen:

  1. Ga naar uw instellingen.
  2. Selecteer 'E-mail, contacten, agenda's'.
  3. Kies de knop 'Voeg account toe...'.
  4. Uit de volgende lijst, kies 'Anders'.
  5. Kies nu 'Voeg mailaccount toe'.
  6. Vul in het popup-scherm uw naam, e-mailadres, wachtwoord en een beschrijving in en klik op 'Volgende'.
  7. De rest van de gegevens staan hieronder weergegeven.
Instellingen iOS
Instellingen iOS

Instellingen

Account type IMAP of POP3 (wat is het verschil?)
Server voor inkomende e-mail webmail.iwink.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP) webmail.iwink.nl *
Gebruikersnaam Dit is uw e-mailadres
Identiteitscontrole voor uitgaande post Wachtwoord
Poort Standaardpoorten (meer details nodig?)

Het is mogelijk dat uw internetprovider uitgaande e-mail blokkeert als het niet van eigen servers afkomstig is. In dat geval kunt u de uitgaande e-mailserver van uw internetprovider gebruiken. De inloggegevens hiervan zijn hetzelfde als voor de webmail van de internetprovider, de server staat altijd vernoemd op de website van de internetprovider. Dit kunt u instellen bij stap zeven en tien van bovenstaand stappenplan.