Wat is het verschil tussen opslag en dataverkeer?

Op hostingpakketten zijn vaak twee limieten van toepassing. Dat is bij ons ook zo. Wij meten onze hostingpakketten in het verbruik van opslag en dataverkeer.

Dataverkeer

Dataverkeer is alle verkeer tussen onze servers en bezoekers van uw website. U en wij zijn ook bezoekers van uw website. Dataverkeer is dus vaak een positief gegeven, want het betekent dat veel mensen gebruik maken van uw website. Dataverkeer is dus bijvoorbeeld een bezoeker die een pdf-document van uw website download.

Dataverkeer wordt bij ons gemeten in GB (= 1024MB) en heeft een limiet per jaar (bijvoorbeeld 200GB per jaar).

Opslag

U kunt opslag vergelijken met de harde schijf van uw computer. Hierop staan documenten, foto's, etc. Het is normaal dat u meer opslag verbruikt naarmate de tijd vordert, net als bij de harde schijf van uw eigen computer. Ook net als bij uw eigen computer kunt u maatregelen nemen om dat te beperken.

Wij meten de opslag in het aantal MB's dat wordt verbruikt en uw hostingpakket heeft een limiet voor het aantal MB's dat u mag gebruiken. Bijvoorbeeld 2000MB in totaal (dit is, in tegenstelling tot bij dataverkeer, tijdsonafhankelijk).

Wat gebeurt er als mijn hostingpakket boven het limiet komt?

Onze servers houden dit in de gaten voor u. Vanaf 90% verbruik wordt u automatisch per e-mail op de hoogte gehouden van een (dreigende) overschrijding van uw limieten.

Gaat u toch boven uw limiet? Dan is er alsnog geen probleem. Uw website blijft gewoon online en functioneert zoals hij zou moeten doen. Wij verhogen uw limieten bij de eerstvolgende verlenging van uw contract (hiervan brengen we u ook op de hoogte in bovenstaande e-mails). 

4 tips voor goede content in nieuwsbrieven 2017: De 3 belangrijkste trends in e-mailmarketing waar je nu iets mee moet doen