Spring naar inhoud

Waar betaal ik eigenlijk voor?

Blog

Leestijd
4 min lezen
Datum
Tags
support

Als organisatie vinden we het belangrijk dat je de best mogelijke service krijgt. Zo zorgen we ervoor dat je website, nieuwsbrieven en andere online uitingen up-to-date blijven. We maken daarbij onderscheid tussen betaalde en gratis service. Omdat we je niet willen verrassen met kosten geven we hieronder inzicht in het onderscheid tussen gratis en betaalde services. Dit werkt voor elke klant hetzelfde.

Betaalde service

  • Onderzoeken en oplossen van bugs die optreden buiten de garantietermijn van drie maanden, en correspondentie hierover;
  • Het updaten van de software (pakketten, bundles en Kirra) en correspondentie hierover. Meer informatie hierover vind je onderaan deze pagina;
  • Onderzoeken en oplossen van bugs of wijzigingen die optreden bij derde partijen en correspondentie hierover;
  • Interaction design, ontwerpen of programmeren van nieuwe functionaliteit, en correspondentie hierover;
  • Strategisch advies, opstellen van webrapportages en correspondentie hierover;
  • Advies over wet- en regelgeving;
  • Online marketingwerkzaamheden, zoekmachine optimalisatie (SEO) en instellen van Google tools zoals Google Analytics;
  • Trainingen in bijv. Kirra, Google Analytics en sociale media.

Gratis service

  • Het onderzoeken en oplossen van bugs die optreden binnen de garantietermijn van drie maanden, en correspondentie hierover; 
  • Het onderzoeken en oplossen van bugs in onze standaardsoftware zoals Kirra, een pakket of een bundle. Het installeren van zo'n update is soms betaalde service. Meer informatie hierover vind je onderaan deze pagina;
  • Aanpassingen van hosting-gerelateerde instellingen zoals e-mailaccounts en domeinnamen;
  • Ondersteuning per e-mail, chat of telefoon bij het gebruiken van de standaardfuncties van Kirra en iMailingtool.
  • Administratieve wijzigingen en vragen

Het updaten van standaardsoftware

De programmeurs van team Kirra werken dagelijks aan het toevoegen van nieuwe functionaliteit en het oplossen van bugs. Dat doen ze op verschillende niveaus:

  1. Kirra CMS: het platform waarop al onze webdiensten gebouwd worden. Dit is wat je ziet als je inlogt op '/kirra' van je site, maar ook de drijvende kracht achter je hele webapplicatie. Werkzaamheden hieraan zijn voor elke klant inbegrepen in de licentie en hiervoor betaal je niets extra. Deze updates worden 's nachts automatisch uitgerold.
     
  2. Pakketten (bijvoorbeeld ons intranetpakket): dit is een gestandaardiseerde softwareoplossing waarvoor regelmatig nieuwe versies worden uitgebracht. In zo'n versie zitten tal van nieuwe functies en reparaties die gelijk staan aan honderden uren programmeerwerk. Dat is inbegrepen in je licentie. Je betaalt alleen voor het installeren van zo'n update. Als je helemaal geen maatwerk hebt, is het installeren vaak binnen een uur gedaan en kun je gebruikmaken van die honderden uren programmeerwerk. Heb je wel maatwerk, dan moeten we onderzoeken waar je maatwerk botst met de nieuwe functies van het pakket en dan kost het meer tijd. Afhankelijk van hoeveel maatwerk er in je pakket zit, betaal je dus meer of minder voor het doen van zo'n update.
     
  3. Bundles (bijvoorbeeld de nieuws-bundle). dit is een gestandaardiseerde softwareoplossing die vaak onderdeel is van een pakket. Denk aan nieuws, een agenda of vacatures. Dit werkt hetzelfde als bij de pakketten. Bundles krijgen ook nieuwe versies, bijvoorbeeld als we het moeten bijwerken zodat het goed wordt weergegeven op de nieuwste smartphone of omdat er nu een nieuwe filterfunctie in zit. Het bijwerken van die bundles is inbegrepen in je licentie, je betaalt alleen voor het installeren ervan. Ook hier geldt dat dat meer tijd kost als er maatwerk bovenop de standaard is gebouwd.

Servicebundel

Maak je veel gebruik van de (betaalde) diensten? Sluit dan een servicebundel af, daarmee profiteert u van een voordeliger uurtarief en veel andere voordelen:

  • lager uurtarief;
  • meer stabiliteit in de jaarlijkse kosten voor het onderhoud van uw website;
  • geen losse facturen voor kleinschalig onderhoud, dus minder administratie en overhead;
  • volledige controle over het servicebundel via het iWink extranet.

Als gebruiker van een servicebundel krijg je toegang tot ons extranet. Via het extranet heb je je budget volledig onder controle: je kunt direct zelf taken aanmaken en inzicht krijgen in de status van openstaande zaken en de verbruiksstatus van het servicebundel.

Lees meer over servicebundels

Meer weten? Neem contact op met de Support-afdeling

Contact

Laan Corpus den Hoorn 200 9728 JS Groningen
hallo@iwink.nl 050 210 1200
Plan je route