Wanneer? 7 november 2012

Waar? WTC, Leeuwarden

Voor wie? Seatholders van Academy Noord

Verleiding, Facebook & hackers. Een verslag van het Academy Noord seminar 7 november 2012

Woensdag 7 november organiseerden wij samen met de andere partners van Academy Noord een seminar in het WTC Expo in Leeuwarden.

Maar liefst 350 seatholders en daggasten waren bij het seminar aanwezig om zich te laten inspireren door presentaties van auteur Aartjan van Erkel, ethical hacker Tom Schuurmans, kennisdeler Jan Willem Alphenaar en een Case Carrousel met daarin presentaties van Renger Koning van Soundbase, Harry Smeltekop van Yspeert advocaten, Wolter van der Weide van NDC Mediagroep en ‘onze eigen’ Brenda van de Wal vertelde over de online communicatie van Dierenpark Emmen. Thijs Helfrich, directeur van Wild Sea en partner van Academy Noord, sloot het seminar als vanouds af met ‘De Grote Multimedia Quiz’. Een verslag van een dag vol online verleiding, Facebook do's en don'ts en hackers.

Creëer in plaats van adverteer

Cor Hospes, auteur van ‘Guerilla Marketing’ en ‘Geld verdienen met Social Media’, is de dagvoorzitter van het seminar. Hij start het seminar met een razendsnelle introductie in de wereld van content marketing. Zijn boodschap? ‘Marketing draait om verhalen en conversaties. Verplaats u in de klant en denk als een journalist. Alleen dan creëert u relevante content voor uw klant.’

Onweerstaanbare website

Aartjan van Erkel, auteur van ‘Verleiden op het internet’ en blogger op schrijvenvoorinternet.nl, vervolgt het seminar met een verhaal over hoe u het gedrag van websitebezoekers beïnvloedt. De casanova van het internet bespreekt zeven stappen waarmee u uw website onweerstaanbaar maakt:

  1. Maak uw propositie duidelijk
  2. Zorg dat uw klant zich begrepen voelt
  3. Maak uw aanbod uniek
  4. Maak uzelf onvergetelijk
  5. Overtuig via het onderbewuste
  6. Laat twijfels en weerstanden wegsmelten
  7. Motiveer om een transactie af te ronden

Veiligheid, privacy en hackers

Ethical hacker Tom Schuurmans vertelt over veiligheid, privacy en hackers op internet. Het eerste gedeelte van zijn verhaal komt redelijk overeen met het verhaal wat Minke en Simon onlangs vertelde tijdens de workshop ‘Online security en privacy’ van Academy Noord. Net als Minke en Simon geeft ook Tom aan dat we steeds meer online zijn en dat dat niet zonder gevaren is. Hij geeft vervolgens een kijkje in de mindset van de hacker. Wat motiveert hackers? Hoe gaat een hacker te werk? Zijn presentatie eindigt met een live hack sessie waar in ieder geval Aartjan van Erkel van onder de indruk is.

Case Carrousel

Na de lunch vindt de case carrousel plaats. Een programmaonderdeel waarin de bezoekers kunnen kiezen uit twee van vier korte presentaties. Renger Koning van Soundbase vertelt over de invloed van online muziek. Harry Smeltekop van Yspeert advocaten informeert over de cookiewetgeveing, auteursrechten en aansprakelijkheid. Wolter van der Weide vertelt over on- en offline adverteren bij de NDC Mediagroep. En last but no least, geeft Brenda van de Wal een kijkje in de manier waarop Dierenpark Emmen online communiceert.

iWinker Brenda presenteert
iWinker Brenda presenteert

Laat ze maar lullen

Kennisdeler Jan Willem Alphenaar geeft vervolgens een presentatie over Facebookmarketing. Hij neemt de seatholders een uur lang mee langs succesvolle cases op Facebook. Zijn advies? Vergeet de ‘like en win’-acties, zorg dat uw product goed is en faciliteer het delen op Facebook. Als uw business goed is, gaan uw klanten vanzelf over u ‘lullen’.

Thijs Helfrich, directeur van Wild Sea en partner van Academy Noord, sluit het seminar af met ‘De Grote Multimedia Quiz’, maar heeft ook nog een verrassing voor de seatholders in de zaal. Hij presenteert de augmented reality clip van de nieuwe single Zo Stil van de Zeeuwse band Blof. Een primeur!

Over een half jaar organiseert Academy Noord het volgende seminar. Voor meer informatie daarover kunt u kijken op de website.