De Haan Advocaten & Notarissen

15 april 2016

De afgelopen jaren is De Haan Advocaten & Notarissen uitgegroeid tot de grootste juridische dienstverlener van Noord-Nederland. Met zeven vestigingen en 160 medewerkers behoort De Haan tot de top-20 van Nederlands grootste advocaten- en notariskantoren. Dat schept verwachtingen. Om deze verwachtingen waar te maken blijft De Haan innoveren. In dit kader is een website die voldoet aan de wensen en behoeften van deze tijd ook erg belangrijk. Eind 2015 besloot De Haan daarom om in samenwerking met iWink haar website volledig te vernieuwen. Een betere vindbaarheid, overzichtelijkheid en klantvriendelijkheid waren hierbij de belangrijkste doelstellingen.

Bineke Pol-Bruins, communicatieadviseur bij De Haan, leidde dit project. Zij vertelt over onze samenwerking. “Toen we eenmaal het besluit hadden genomen om onze website te vernieuwen, wilden we dat de nieuwe website natuurlijk zo snel mogelijk in de lucht hebben. Samen met iWink hebben we een planning opgesteld. Het was een ambitieuze planning, maar beide partijen besloten alles op alles te zetten om de deadline te halen. In december hebben we in twee strategische sessies onze wensen en doelen besproken. Deze sessies hebben geresulteerd in een klikmodel en functioneel ontwerp. Deze twee zaken vormden de basis voor het ontwerp van alle pagina’s.

Content

Zodra het klikmodel gereed was, heb ik in Excel een overzicht gemaakt welke content er per pagina verzameld moest worden. Tijdens het verzamelen van content was het een kwestie van afvinken. Op deze manier bewaarde ik het overzicht. Daarnaast heb ik het klikmodel omgezet in een mappenstructuur op de computer. In deze mappen heb ik alle content opgeslagen.

Niet alleen de inhoud en de structuur werd aangepast, ook het uiterlijk werd volledig herzien. iWink is er in geslaagd om binnen de bestaande huisstijl toch een heel ander beeld te creëren. Het uiterlijk van de website is herkenbaar, maar frisser dan voorheen. Zo is de kleur rood bijvoorbeeld minder overheersend aanwezig, maar komt terug in de accenten. Daarnaast zijn er een aantal leuke terugkerende elementen toegevoegd.

Gebruiksvriendelijk CMS

De bouw van de website en het verzamelen van content waren tegelijk klaar, daardoor kon er tijdens de testfase al gevuld worden. Na een korte training ben ik bij iWink op kantoor gebleven om te beginnen met het plaatsen van content. Hierdoor waren de lijnen kort en konden zaken die ik tegen kwam direct besproken worden met onze internet consultant, de developer en/of designer. Het vullen ging erg snel. Dit kwam mede doordat ik alle content had opgeslagen in dezelfde mappenstructuur als de structuur in het CMS-systeem. Daarnaast is Kirra zeer prettig om mee te werken. Ik heb de afgelopen jaren met veel verschillende CMS-systemen gewerkt, maar ik vind Kirra het meest gebruiksvriendelijk.

Ik heb de afgelopen jaren met veel verschillende CMS-systemen gewerkt en ik vind Kirra erg gebruiksvriendelijk ten opzichte van andere systemen.

Bineke Pol-Bruins Bineke Pol-Bruins
Communicatieadviseur

Blogs

In drie maanden tijd hebben we door een intensieve samenwerking een geheel nieuwe website gelanceerd, van strategische sessies tot het plaatsen van content. Wij zijn erg tevreden met het resultaat en ook van onze cliënten en relaties krijgen we enthousiaste reacties op de nieuwe website. De website is overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Daarnaast zijn er veel nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Onze blogs zijn hier een mooi voorbeeld van. Kennisdeling is erg belangrijk voor ons kantoor.

De meeste recente blogs worden daarom getoond op onze homepage. Daarnaast zijn alle blogs terug te vinden op de blogoverzichtpagina, maar komen ook terug op de profielpagina van de auteur en op de pagina van het rechtsgebied waar de blog over gaat. De interne linkbuilding zit erg goed in elkaar. Een leuke nieuwe functionaliteit bij de blogs is dat op basis van aantal woorden een verwachte leestijd wordt berekend. Daarnaast zijn we ook erg blij met de nieuwe look and feel van de website. Deze wordt de komende maanden dan ook doorgevoerd in onze andere communicatie-uitingen.”

Meer weten?

Neem contact op met Jurriaan of Thomas als u meer wilt weten over dit project en hoe wij u kunnen helpen.

ZZP Nederland: nieuwe website met ledenplatform voor de ZZP'er Aanpak Ring Zuid: Nieuwe weg, nieuwe website