Groningen@work brengt arbeidsmarktprogramma onder aandacht middels nieuwe website

Groningen@work: programma om werkgelegenheid en economie in Groningen te stimuleren

Zo veel mogelijk Groningers aan het werk helpen en zo de regio economisch versterken. Dat is het doel van Groningen@Work, het programma voor economie en arbeidsmarkt van de provincie Groningen 2016-2019.

iWink is eind vorig jaar benaderd door de Provincie Groningen met de vraag om een responsive website te bouwen voor Groningen@work. Op basis van een intake zijn vervolgens een interactie ontwerp, grafisch ontwerp en de technische realisatie van de website gerealiseerd. Los van de website houdt Groningen@work geïnteresseerden op de hoogte van de ontwikkelingen middels een digitale nieuwsbrief. Ook de nieuwsbrief is ontworpen en gerealiseerd door iWink.

Het programma van Groningen@work concentreert zich op de programmalijnen Innovatief & Groen, Aantrekkelijk Groningen en Werkend Groningen. Binnen deze programma's lopen verschillende programma's waar diverse partners bij betrokken zijn.  De programmalijnen vormen een belangrijk onderdeel binnen de website: dit uit zich in de content door het kunnen relateren van (succes)verhalen, nieuws en activiteiten aan genoemde programmalijnen. Binnen nieuws, agenda en verhalen kan gefilterd worden op de programmalijnen en visueel zijn de programmalijnen terug te vinden door het gebruik van gekleurde labels en iconen. 

Beeld vormt een belangrijk onderdeel van de website: voor het online gaan van de nieuwe website hebben de betrokken partijen bij Groningen@work foto's laten maken van verschillende projecten en deze komen dan ook terug in de website.  De home pagina vormt de ingang naar de verhalen, het nieuws en laat de laatste tweets zien. De verhalen zijn visueel aangekleed met een grote afbeelding en quote van de geïnterviewde persoon of personen.

Digitale nieuwsbrief

Om de doelgroep naast de website en social media goed op de hoogte te kunnen houden van de ontwikkelingen rondom Groningen@work wordt er periodiek een digitale nieuwsbrief verstuurd. De nieuwsbrief is geïntegreerd in de website. Bezoekers kunnen zich op de website aanmelden voor de nieuwsbrief en binnen de nieuwsbrief kunnen eenvoudig onderwerpen worden geselecteerd die ook op de website te vinden zijn. Hiermee kan de website eenvoudig en snel gevuld worden.

Uit onderzoek van Marketingfacts is gebleken dat in 2017 e-mail meer wordt gelezen op een mobiel apparaat dan op een desktop pc of laptop. iWink heeft de nieuwsbrief dan geschikt gemaakt voor mobiele apparaten, zodat de gebruiker de digitale nieuwsbrief ook goed op een mobiel apparaat kan bekijken en lezen. De nieuwsbrief wordt uiteraard verstuurd met de iMailingtool, de e-mailapplicatie van iWink om professionele nieuwsbrieven mee te versturen. 

Meer informatie over dit project? Neem contact op met:

Website voor salades- en sauzenmerk Fano Website Raad voor de Journalistiek klaar voor toekomst dankzij grafische wijzigingen en responsive maken