Hoe Opleidingsinstituut PPO de drempel verlaagt en aanmeldingen verhoogt

Je wilt graag dat de drempel voor bezoekers om met jou in contact te komen zo laag mogelijk is. Inschrijven, contact opnemen, iets bestellen. Allemaal acties die zo soepel mogelijk moeten verlopen, want anders raak je de interesse van jouw potentiële klant misschien wel kwijt aan de concurrent.

Verlaag de drempel

Bezoekers openden via hun mobiele telefoon de nieuwsbrief, raakten enthousiast over een opleiding en wilden zich meteen aanmelden. Echter, aanmelden via mobiel werd een probleem — zowel de nieuwsbrief als de website schaalden niet mee — en mensen gingen bellen om zich aan te melden. Dat is op zichzelf geen probleem, maar niet elke bezoeker neemt de moeite om te bellen.

Om dit proces makkelijker te laten verlopen hebben we zowel de nieuwsbrief als de website responsive gemaakt. Hierdoor schaalt alles weer mee bij gebruik van tablet en mobiele telefoon en kunnen bezoekers zich zonder problemen aanmelden voor opleidingen.

PPO is een opleidingsinstituut in Groningen waarbij psychologen terecht kunnen voor beroepsopleidingen en bij- en nascholingsactiviteiten. Ze merkten dat ze veel telefonische aanvragen kregen van mensen die via hun mobiele telefoon op de website kwamen en zich wilden inschrijven voor cursussen maar daarbij problemen ondervonden. 

Wat heb je te koop?

Voor je klant is het interessant om te weten wat je aanbod is. Het kan lastig zijn om dit overzichtelijk te houden in een nieuwsbrief. Helemaal bij een divers aanbod van opleidingen of activiteiten. Ook kan het zijn dat er andere informatie staat dan op de website. 

Alle cursussen worden met Kirra beheerd in de website. Hierdoor hoef je alleen nog maar cursussen of evenementen te selecteren die je in je nieuwsbrief wil. Titel, opleiding en datum worden automatisch overgenomen en in een tabel geplaatst, waardoor het op een compacte overzichtelijke manier weergegeven wordt. 

Compact overzicht van opleidingsaanbod
Compact overzicht van opleidingsaanbod

E-mailmarketing zit in de lift

E-mailmarketing heeft zich al bewezen en zit nog steeds in de lift. Voor veel marketeers blijft dit een van de belangrijkste online kanalen. Bijna de helft van alle e-mails wordt via een mobiele telefoon geopend. Daarom is het een een must om een responsive nieuwsbrief te hebben die goed te lezen is op een mobiele telefoon. In ons gratis whitepaper over e-mailmarketing lees je meer.

 

 

Ook de drempel verlagen?

Wij denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact met ons op om je wensen te bespreken.

Suze van der Lijke

Branchespecialist onderwijs 

Hoe houdt het Alfa-college iedereen snel op de hoogte? Jaarverslag Nijestee 2016 gemaakt met Kirra Jaarverslag