Nieuwe responsive website HZPC

05 augustus 2016

Over HZPC

HZPC is wereldwijd actief op het vlak van het telen van aardappelen, het verhandelen van pootaardappelen en het ontwikkelen van nieuwe concepten. De telers die voor HZPC actief zijn ontwikkelen rassen die afgestemd zijn op lokale omstandigheden. Mede daardoor is HZPC flexibel wat betreft marktomstandigheden en levert het aan industrie, retail of consumentenmarkt. Het hoofdkantoor van HZPC is gevestigd in Joure en heeft ruim 300 medewerkers en is actief in meer dan 10 landen. HZPC exporteert haar pootgoed naar meer dan 80 landen.
 

Van concept ontwerp naar nieuwe website

Voor het ontwerp van de nieuwe website heeft HZPC op basis van een briefing een ontwerp laten maken door De Bey uit Franeker. Op basis van dit ontwerp heeft iWink het Kirra CMS zo ingericht dat HZPC de pagina's volledig zelf kan opbouwen op het vlak van indeling en inhoud. Om tot een goede structuur te komen heeft De Bey voorbeelden van pagina's gemaakt op basis van de content die er al bestond. Ook is er een styleguide gebruikt zodat de nieuwe website past binnen de huisstijl van HZPC.

De nieuwe website is responsive zodat deze ook geschikt is voor mobiele apparaten. Daarnaast kan HZPC zelf nieuwe websites aanmaken zodat content ook afgestemd kan worden op de taal en de doelgroep op de verschillende markten. Tussen de corporate website en de landensites zijn diverse relaties gebouwd zodat bijvoorbeeld nieuws en vacatures eenvoudig op de verschillende websites geplaatst kunnen worden.

Koppeling met productendatabase

De kernactiviteiten van HZPC zijn het veredelen van aardappelen en het verkopen van aardappelrassen over de hele wereld. Presentatie van het product met de verschillende eigenschappen is daarbij erg belangrijk.  Vanuit de productendatabase worden de producten op de HZPC-website dagelijks gesynchroniseerd met de website. De volgende features zijn daarbij geïmplementeerd;

  • Zoeken op naam
  • Filteren op eigenschappen; sector, ras, vroegheid, rijpheid en taal
  • Kunnen inzien van teelteigenschappen op basis van een PDF die in verschillende talen vanuit de productendatabase wordt gegenereerd
  • Op de verschillende landensites worden alleen de rassen getoond die informatie beschikbaar hebben in de gevraagde taal.


Op basis van de productendatabase kunnen handelaren eenvoudig het ras vinden dat ze voor hun klanten het beste kunnen inkopen.

Meer weten?

Neem contact op met Bouke of Mathijs wanneer u meer wilt weten over websites in de retailsector. 

Restyle website Financiële Studievereniging Risk iWink en Gasunie lanceren website Gasunie New Energy