Persoonlijke aandacht in digitale communicatie Nij Smellinghe

Nij Smellinghe is een algemeen ziekenhuis in Drachten, waarbij persoonlijke aandacht voor de patiënt voorop staat. Met meer dan 12.000 opnames, bijna 200.000 polikliniekbezoeken en 26 specialismen levert Nij Smellinghe dagelijks een waardevolle bijdrage aan de gezondheid van patiënten. Patiënten en bezoekers weten het ziekenhuis te waarderen door de service, persoonlijke benadering en professionele zorg. In de digitale communicatie was die waardering minder aanwezig en dus werd iWink ingeschakeld om daar verbetering in aan te brengen.

Vertrouwen en geloofwaardigheid

Naast persoonlijke aandacht zijn vertrouwen en geloofwaardigheid essentiële begrippen in de dienstverlening van Nij Smellinghe. Begrippen die ook online vorm en invulling moesten krijgen. Dat betekent onder andere dat de informatiestructuur volledig is herzien naar een voor de patiënt logischere indeling.

Om tot die gewenste structuur te kunnen komen is vooraf uitgebreid onderzoek gedaan met patiënten, familie en bezoekers van het ziekenhuis. Dit maakte direct de noodzaak van een praktische website duidelijk, waarbij bezoeker geholpen worden om bij de voor hen relevante content te komen. Daarnaast maken relatief eenvoudige toevoegingen als het behandelteam een belangrijk verschil voor de patiënt. Hiermee kan deze zich beter voorbereiden op een bezoek aan het ziekenhuis en heeft de patiënt letterlijk een gezicht bij de naam van de specialist. 

Door de content te groeperen in logischere structuren, hoeft de patiënt veel minder op zoek te gaan naar de juiste informatie. Ook dat is persoonlijke aandacht

Betrokken en adequaat zijn twee kreten die mij gelijk te binnen schieten over de samenwerking met iWink.
iWink heeft onze nieuwe inzichten gegeven in allerlei tools. Ze willen graag met ons meedenken in mogelijkheden en zijn op zoek naar de beste oplossing.

Judith Veltingh
Senior Communicatieadviseur Nij Smellinghe

Tijdwinst door efficiënt contentbeheer

Nij Smellinghe heeft in het intranet ongeveer 800 brochures staan met patiëntinformatie en deze informatie moet ook op de website getoond worden. Dat is een arbeidsintensief proces, zeker als je daarin de continue stroom aan wijzigingen in de brochures meeneemt. Daarom hebben we een koppeling gerealiseerd met het intranet, waardoor de brochures automatisch in de website beschikbaar zijn. Via Kirra kunnen contentbeheerders de brochures eenvoudig koppelen aan verschillende pagina's, zodat het beheer van de brochures een stuk efficiënter verloopt.

Meer weten over digitale oplossingen in de cure?

Neem contact op met Gerard of Jurriaan voor een kennismaking en de mogelijkheden van het Cure-pakket. 

Jurriaan Wentink

Nieuwsbrief als digitaal kanaal voor Groningen@Work Prachtige culturele website voor het CBK Emmen