Smølke.nl: elke doelgroep een ‘eigen’ website

10 oktober 2011

Smølke, de producent van hoogwaardige honden- en kattenvoeding, heeft een nieuwe website. In samenwerking met Smølke heeft iWink een website gerealiseerd waarvan de inhoud zich aanpast aan de voorkeuren van de websitebezoeker. Is een klant van Smølke een hondenbezitter? Dan geeft de website bij voorkeur hondgerelateerde informatie weer. Op die manier heeft elke doelgroep een ‘eigen’ website.

Doelgroepspecifieke content

Smølke heeft te maken met verschillende doelgroepen, onder andere honden- en kattenbezitters. Door de content van de website aan te passen aan de eigenschappen van de doelgroep krijgt Smølke de mogelijkheid om doelgroepspecifieke content aan te bieden.

Bijvoorbeeld:

U bent een hondenbezitter. U heeft interesse in de hondenvoeding van Smølke. Op de website van Smølke geeft u aan dat u een hond heeft. Op basis van uw keuze verandert de inhoud van de website in hondgerelateerde informatie. Op die manier vindt u als hondenbezitter precies de informatie die u zoekt.

Bij een volgend bezoek hoeft u niet meer aan te geven dat u een hondenbezitter bent. Dit onthoudt de website zodat Smølke u altijd direct in interessante informatie kan voorzien.

Wilt informatie over honden én katten? Dan kunt u uw voorkeur ‘ik heb een hond’ eenvoudig verwijderen in de header van de website. Hierna toont de website informatie die voor alle doelgroepen geschikt is.

Relevante informatie

Deze functionaliteit biedt een groot voordeel voor de bezoeker. Zij beschikken altijd over relevante informatie en ervaren hierdoor een enorm gebruiksgemak. Daarnaast biedt het Smølke de kans om doelgericht te communiceren, waardoor de conversie op de website gestimuleerd wordt.

Subtiele wijzigingen

Relevante content bieden betekent niet dat de gehele structuur en navigatie van de website aangepast wordt. Dit zou juist tot veel verwarring kunnen leiden. De informatie op een website wordt pas relevant door subtiele wijzigingen door te voeren. Bijvoorbeeld door foto’s en teksten aan te passen aan de voorkeuren van uw bezoeker. Een voorbeeld hiervan is de storelocator die hieronder is afgebeeld.

Webdesign Smølke.nl

Het webdesign van Smølke is gebaseerd op de nieuwe verpakkingen van de diervoedingsproducent. Naast een consistente huisstijl levert dit een grote bijdrage aan de herkenning van Smølke. De consument ziet online bijvoorbeeld dezelfde dieren als op de verpakking voorbij komen. Verder wordt op de website veel gebruik gemaakt van iconen waardoor de voordelen van Smølke duidelijk worden gecommuniceerd.

Klantreactie van Smølke

Maar wat vindt Smølke van het resultaat? Hoe hebben zij de samenwerking met iWink ervaren? Wat zijn de plannen voor de toekomst? Petra Spruitenburg van Smølke vertelt:

"Gezien de fijne samenwerking in het verleden met iWink, stond de keuze met wie we de nieuwe website voor Smølke zouden ontwikkelen direct vast. In verband met de omvang van het project hebben we besloten de website in meerdere fases te lanceren, waarbij de eerste fase nu succesvol is afgerond. De proactieve houding en de professionaliteit binnen iWink hebben ervoor gezorgd dat we wederom kunnen terugkijken op een prettige samenwerking. Het resultaat spreekt voor zich: een prachtige en functionele website, precies zoals we die voor ogen hadden. Wij zijn dan ook vol goede moed dat de verdere uitwerking van dit project net zo succesvol zal verlopen."

Zoals u leest gaan iWink en Smølke in de toekomst verder met het doorontwikkelen van de website. Daarbij wordt onder andere gekeken hoe de diverse doelgroepen op de website reageren. Houd deze website daarom goed in de gaten voor de laatste ontwikkelingen.

Wilt u ook een website die zich aanpast aan de voorkeuren van uw bezoeker? iWink vertelt u graag hoe u uw website relevant kunt maken voor verschillende doelgroepen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Technische realisatie EDU-ART.eu GasTerraFlames.nl vernieuwd!