Kennismakingsinterview met Adrian, Martijn & Rosalie

3 juli 2019

Nou, daar zitten jullie dan! Helemaal klaar voor een kennismakingsinterview. Jullie kennen elkaar na 3 maanden werkzaam zijn binnen iWink al goed. Voor de buitenwereld zijn jullie echter nog een beetje nieuw en daar gaan we met dit interview verandering in brengen! 

Dus vertel, wie zijn jullie en wat doen jullie binnen iWink?

Adrian | New marketing & Business:

Mijn naam is Adrian Luijkx; in namenscrabble driedubbele woordwaarde. In drie woorden ben ik – volgens vrienden - eigenwijs, vindingrijk en leergierig. Door mijn voorgaande werkzaamheden als communicatieadviseur, ondernemer in online marketing  en specialist in nieuwe merkconcepten zie ik mezelf als een allrounder in de MarCom-wereld. Iets waarmee ik een waardevolle aanvulling voor team iWink en relaties hoop te zijn

Martijn | Support Medewerker:

Hallo! Ik ben Martijn, 30 jaar en sinds kort werkzaam op de support afdeling van iWink. In het verleden heb ik bij verschillende bedrijven gewerkt, denk aan de detailhandel, overheid etc maar één ding stond centraal, dat was het helpen van mensen en daar past de support-rol perfect tussen!

Rosalie | UI/UX Designer:

Hoi! Ik ben Rosalie, 25 jaar en alweer sinds een aantal maanden aan het werk op de afdeling (User experience-) design van iWink. Voordat ik bij iWink begon werkte ik als vormgever bij een creatief communicatiebureau voor merkpositionering . Een proces dat meestal afgerond is wanneer de opdracht bij iWink terecht komt. Door mijn ervaring kan ik het niet laten om ook op die manier naar het webontwerp te kijken. Ik probeer altijd mee te denken met de klant en denk dat dit van toegevoegde waarde is voor het eindresultaat! 

Van links naar rechts: Martijn, Rosalie & Adrian
Van links naar rechts: Martijn, Rosalie & Adrian

Waar bestaan jullie werkzaamheden uit?

Adrian:

In mijn functie Marketing & New Business ben ik het aanspreekpunt voor marketing- en communicatieprofessionals op het gebied van betere informatievoorziening dankzij de inzet van slimme digitalisering. Daarnaast ben ik altijd op zoek naar de beste klantmatch voor onze producten.

Martijn:

Als support medewerker heb ik verschillende werkzaamheden, waar klantencontact centraal staat. Als supporter sta ik altijd in contact met de klant, of het nu gaat om een nieuwe feature of een wijziging op de website. Wij vertalen dit alles door naar de ontwikkelaars zodat zij alles kunnen doorvoeren. Ook bij vragen of onduidelijkheden met betrekking tot  Kirra producten dan staat de supportafdeling voor je klaar.

Rosalie:

Ik ontwerp websites, dat is het korte antwoord ;). Voordat een website klaar is en ‘in de lucht hangt’ gaat er een heel proces aan vooraf. Eerst moeten er een hoop keuzes worden gemaakt. Welke informatie bevatten de verschillende pagina's? Hoe is de rangschikking van de informatie binnen de pagina's? Begrijpen bezoekers direct hoe ze de informatie moeten oproepen? Allemaal vragen die voor het ontwerp beantwoord moeten zijn. Vandaar dat ik de structuur eerst uitwerk in een interactie-ontwerp, een versimpelde versie van de website. Op het moment dat het 'geraamte' staat ga ik over op het visuele ontwerp. Oftewel, dan mag ik mij gaan focussen op het échte ontwerp en mijn creativiteit de vrije loop laten. Een helder design draagt direct bij aan de gebruiksvriendelijkheid van een website. Vragen die ik mijzelf constant stel zijn: Ik ontwerp een knop met een achterliggende link, maar is het wel direct duidelijk dat je op deze knop kunt klikken? Weet de gebruiker uit hoeveel opties hij kan kiezen? Kan de gebruiker deze informatie vinden? En hoe komt de gebruiker hier weer weg? Gebruiksvriendelijkheid staat altijd voorop. 

Het gesprek was meteen gezellig en ongedwongen en die klik was gelukkig wederzijds! 

Rosalie
UI/UX Designer

Hoe komen jullie bij iWink terecht?

Adrian:

Als trotse jonge vader van een prachtige dochter stond ik open voor een nieuwe uitdaging om privé en werk meer in balans te brengen. iWink ken ik als een topspeler in digitale communicatie. Toen er een ‘vis in het water’ functie vrij kwam ben ik zonder twijfelen met iWink in zee gegaan.

Martijn:

Voordat ik bij iWink aan de slag ben gegaan heb ik gewerkt in verschillende werkgebieden. Tot nu toe kon ik nooit echt mijn ei kwijt. Vandaar dat ik besloot om een andere weg in te slaan en mij te laten omscholen als webdeveloper. Op dat moment gaat er een wereld open met nieuwe mogelijkheden en kansen en daar ben ik nog steeds erg blij mee! 

Rosalie:

Tijdens mijn werk als creatief vormgever kreeg ik steeds meer interesse in webdesign en het gebruiksvriendelijkheids-aspect. Toen de vacature voor UI/UX designer voorbij kwam werd ik meteen erg enthousiast en heb ik gesolliciteerd. Het gesprek was meteen gezellig en ongedwongen, en dat werd hier gelukkig ook zo ervaren.

Het is een feest om met zoveel energieke specialisten samen te werken

Adrian
Marketing & New Business

Waar halen jullie binnen iWink de meeste voldoening uit?

Adrian:

Het is een feest om met zoveel energieke specialisten samen te werken. Zeker nu ik ervaren heb hoe de interne digitale communicatiekanalen enorm veel slagkracht en knowhow geven. Echt een voorbeeld van ‘practice what you preach’. 

Martijn:

De meeste voldoening haal ik uit een geholpen en tevreden klant. Het is mooi om te zien dat je mensen met onduidelijkheden of vragen kan helpen en zij vervolgens hun weg dankzij jou weer kunnen vervolgen. 

Rosalie:

De balans die er is tussen samenwerken aan mooie opdrachten en vrijheid. Door de vrijheid die ik ervaar pak ik ook veel werk op wat niet direct moet, maar wel een verbetering teweeg brengt. Vervolgens wordt dat ook gewaardeerd, en dat voelt heel goed.

En als laatste vraag, waar haal je voldoening uit?

Adrian:

Uit het behalen van resultaten; samen met Marcom-profs komen tot structurele oplossingen. 

Martijn:

Het helpen van mensen en het denken in oplossingen. 

Rosalie:

Als alle puzzelstukjes van een project mooi samenvallen, op communicatief en creatief vlak.