Spring naar inhoud
Inloggen

Recruitmentsoftware (ATS) koppelen aan je website? Waarom wel of niet?

Leestijd
3 min lezen
Datum

Recruitmentsoftware (ATS) integreren binnen je website? Wij koppelen steeds vaker werving- en selectiesoftware aan websites. Dat doen we voor HR- en communicatieprofessionals die het recruitmentproces willen optimaliseren. En weet je, vaak blijkt de implementatie van de ATS-software een relatief kleine investering met een groots effect. In dit artikel vertel ik er meer over.

Bekijk direct onze Jobs website
Auteur
Anna Slooff
Functie
SPECIALIST DIGITALE ARBEIDSMARKTCOMMUNICATIE

ATS voor werving en selectie

ATS staat voor Applicant Tracking System, software waarmee je je werving- en selectieproces beheert. Van het online plaatsen van een vacature tot en met het in dienst nemen van een nieuwe collega. Voorbeelden van dergelijke recruitmentsoftware zijn AFAS, Easycruit, YellowYard, Tangram, Emply, Connexys, HROffice en Quandidate.

Wanneer is integratie met ATS zinvol? En wanneer niet?

Klanten kiezen voor een koppeling van hun website met ATS, wanneer ze vaak, meerdere vacatures handmatig moeten invullen op hun website, in het ATS en op andere plekken. Of klanten maken gebruik van de standaard website van de ATS-leverancier en die website voldoet niet voor de gehele, online employer branding. In beide gevallen kan het zinvol zijn om je (werken-bij) website te integreren met ATS-software.

Voordelen van een ATS-koppeling

Wat zijn de voordelen van de integratie van ATS op je website? We zetten ze voor je op een rij: 

  • Je beheert alle vacatures vanuit een plek, het ATS. Vanuit daar wordt het gedeeld op je (werken-bij) website(s). 
  • Daardoor hoef je nooit meer handmatig (en soms vaker en op meerdere plekken) vacatures op je website te plaatsen. Dankzij de implementatie van het ATS, worden die direct op je website gepubliceerd zonder tussenkomst van de communicatie-afdeling. Dat scheelt zowel de HR- en communicatieprofessional tijd.  
  • Publicaties, zoals een vacature, zijn minder foutgevoelig. Dit omdat de content maar een keer hoeft te worden gevuld en bij aanpassing de content op alle plekken direct wordt aangepast. Ook weer zonder tussenkomst van de communicatie-afdeling.
  • Door je (werken-bij) website apart te positioneren en te koppelen met ATS-software, kun je je employer branding naar eigen wens invulling geven.

Nadelen van een ATS-koppeling

Er zijn natuurlijk ook nadelen te benoemen. Ook die zetten we voor je op een rij: 

  • Heb je weinig openstaande vacatures, dan kan een automatische koppeling nog steeds veel werk schelen. Maar misschien staat de investering die ermee gepaard in dat geval niet helemaal in verhouding tot het beperkte aantal vacatures. 
  • Indien je voor een ATS-koppeling kiest, dan vereist dat enige afstemming met jou, je internetpartner en de ATS-leverancier. Dat neemt wat tijd en vraagt wat aandacht. 

Voorbeelden websites met een ATS-koppeling

Met veel plezier hebben we verschillende klanten al mogen helpen bij de integratie van ATS op hun website. Zo maakt het MCL gebruik van YellowYard, Zorg Management Groep van Tangram en TKP van Connexys. Bekijk deze oplossingen en wil je meer weten, dan denk ik graag met je mee!

Foto door Pixabay.

Meer weten?

Ik denk graag mee!

Anna Slooff

Consultant digitale communicatie

06 40283352 a.slooff@iwink.nl