Spring naar inhoud
Inloggen

IT Academy - Meer focus op conversie

IT Academy Noord-Nederland zet zich in voor een hoogwaardige, gezonde en evenwichtige ICT-arbeidsmarkt in het Noorden d.m.v. onderwijs, onderzoek en verbinden. Onderdeel van Hanzehogeschool Groningen en mede mogelijk gemaakt door Rijksuniversiteit Groningen, provincie en gemeente Groningen en Samenwerking Noord. 

Sectoren Opleiders en onderwijs Websites Diensten

Consultancy, design en development

Toe aan vernieuwing

De website van IT Academy Noord-Nederland was technisch gezien aan een upgrade toe. Het creëren van een nieuwe website bood niet alleen de gelegenheid om technische aspecten aan te pakken, maar was ook een mooie kans om meteen te kijken naar wat er nog meer verbeterd kon worden. 

Een vernieuwende uitstraling stond hoog op het lijstje. Bovendien wilde IT Academy op de nieuwe website de focus leggen op het stimuleren van inschrijvingen voor opleidingen en aanmeldingen voor evenementen.

Naar de tekentafel

In het ontwerp voor de nieuwe website van IT Academy is de focus op opleidingen en evenementen een belangrijk uitgangspunt geweest. Daarbij is ook het doel om het aantal inschrijvingen te verhogen meegenomen.

Propositie van IT Academy in beeld

Er is gekozen voor een prominente plek voor de propositie van IT Academy op destartpagina van www.itacademy.nl. Deze is meer activerend vormgegeven en voorzien van duidelijke ingangen naar de pagina’s over opleidingen en evenementen. Ook met de weergave op mobiele apparaten is hierbij rekening gehouden. 

Hoofdmenu website

In het hoofdmenu is gekozen voor een kleiner aantal items. Door hier enkel de belangrijkste onderdelen te plaatsen is meer focus aangebracht. Andere items hebben een plek gekregen in het topmenu. 

Tone of voice en uitstraling

Op de startpagina is de gehele Tone of Voice meer activerend dan in de oude situatie. Daarnaast is er in het ontwerp voor gezorgd dat het belangrijkste aanbod goed zichtbaar is op de startpagina en alle onderdelen genoeg ruimte hebben gekregen. Deze positionering heeft bijgedragen een aan rustige en prettige uitstraling die goed scanbaar is. 

Kleurgebruik website

Met de digitale toegankelijkheid (WCAG 2.2 richtlijnen) van de website is rekening gehouden door de kleurcontrasten te verbeteren en het gebruik van kleur doordacht toe te passen. Door basis rustig te houden en kleur aan te brengen op belangrijke onderdelen zoals call-to-action knoppen is het geheel overzichtelijk gebleven terwijl er gestuurd wordt op conversie.

Helder en prettig proces

De samenwerking tijdens het project is zeer prettig verlopen, zo vindt ook Esther van IT Academy: “Er waren veel contactmomenten met het projectteam van iWink en alles verliep heel transparant”. De lange samenwerking voor aanvang dat dit project heeft ook zeker bijgedragen aan het soepele verloop. 

Er waren veel contactmomenten met het projectteam en alles verliep heel transparant

Esther Terpstra Communicatieadviseur IT Academy

Het startpunt van het project was een kick-off lunch met teamleden van iWink en betrokkenen vanuit IT Academy. Dit zorgde voor een zeer positief begin. Vervolgens zijn er heldere user stories opgesteld, waardoor de scope van het project goed gedefinieerd was. 

Dit heeft geleid tot een eindresultaat waar alle betrokkenen heel trots op zijn. De nieuwe website van IT Academy op basis van het iWink CMS v5.x is meer conversiegericht en past beter bij de huidige merkpositionering van de organisatie. 

Meer weten?

Neem gerust contact met me op!

Wouter van der Veen

Consultant digitale communicatie

050 2101200 w.vd.veen@iwink.nl

Cases

Andere projecten