Spring naar inhoud
Inloggen

De nieuwe website geeft HZPC in ieder land de juiste merkbeleving

Het bedrijf HZPC was tot nog toe versnipperd georganiseerd in de online wereld. Door dit project hebben we dit samen met Clockwork en HZPC omgezet naar één gezicht voor HZPC wereldwijd. Deze nieuwe website is zowel informatief- als productinhoudelijk gericht, zodat het vele doelgroepen - van pootgoedtelers tot inkopers van frietfabrieken - van dienst kan zijn.

Sectoren Business-to-Business (B2B) Websites Diensten

Consultancy en development

Waar sommigen een aardappel zien, zien wij een wereld vol mogelijkheden

HZPC is opgericht 1898. Het hoofdkantoor is gevestigd in Joure. HZPC Is uitgegroeid tot internationale marktleider op zowel aardappelveredeling, als pootgoedhandel en productconceptontwikkeling. Er worden pootaardappels geëxporteerd naar circa 95 landen. Met zo'n 400 medewerkers - verspreid over 15 verschillende landen - draagt HZPC bij aan gezonde voeding voor miljoenen mensen wereldwijd.

Een verhaal van meer dan 100 jaar oud...

Overal dezelfde merkbeleving

In aanvang van dit project heeft HZPC haar merk een update gegeven. Door de decentralisatie per land was er een groot verschil in beleving en versnippering in de online omgeving. De merkstrategie en de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl voor HZPC werd door Clockwork Amsterdam gerealiseerd. Het logo werd herzien, waarin nu een wereldbol, zonnestralen en akkerlijnen in terugkomen. Rood is van oudsher al een huisstijl kleur, daaraan is goud toegevoegd als kleur van de aardappel en kwaliteit. Daarnaast stond in dit traject ook de klantreis verbeteren en de online vindbaarheid hoog in het vaandel. 

Wij hadden aan de voorkant een duidelijk beeld van waar we heen wilden. Het team van iWink daagde ons uit, en verraste steeds positief door hier ook gebruiksvriendelijke oplossingen voor te ontwikkelen in iWink CMS.

Remko Bos Communicatieadviseur HZPC

Een interne koppeling voor kloppende informatie en dubbel werk is verleden tijd

Er worden per aardappelras online teeltadviezen gegeven, zodat de boer het beste resultaat kan halen uit de oogst. Deze data komt uit het ERP-Systeem van HZPC, wat via het CMS op de website wordt getoond. Wanneer HZPC iets wijzigt in het ERP, staat het middels deze koppeling ook direct op de website. Hiermee geen extra handmatige handelingen voor HZPC en altijd de juiste informatie vanuit de bron-gegevens.

Alle aardappelrassen worden in het CMS ingeladen

Ieder internationaal kantoor een stukje online vrijheid

Voor de internationale kantoren is er een template ingericht binnen het CMS, waar zij zichzelf kunnen presenteren. Hierin blijft de huisstijl en marketingstrategie gehandhaaft vanuit het nieuwe gezicht. 

Nieuwe techniek & animaties

Dit project werd op ons nieuwe iWink 5.0 CMS gebouwd waar de gebruikerservaring door de snelheid super goed is. Ook maakt iWink CMS 5.0 het mogelijk om animaties toe te voegen aan de website. Een voorbeeld hiervan vind je op de 'About us'-pagina: contentblokken die door te scrollen verschijnen en foto’s die subtiel bewegen. Dit maakte dat dit een fantastisch project was om te mogen doen voor ons hele team. 

Meer weten?

Neem contact met me op!

Mark Snippe

Consultant

050 2101200 m.snippe@iwink.nl