Spring naar inhoud
Inloggen

TKP - Uit een fijne samenwerking ontstond een succesvolle herpositionering

De succesvolle herpositionering van TKP Pensioen. Complete vernieuwing van het sociaal intranet en corporate website en lancering van de werken-bij-website voor arbeidsmarktcommunicatie. In fijne samenwerking met Valentijn Bolhuis (communicatieadviseur TKP).

Websites nieuwsbrief Diensten

design, development & advies

De uitdaging

TKP voert de administratie voor meer dan 20 pensioenfondsen. Daarnaast verzorgt het de communicatie namens deze fondsen.

"TKP zit in een omvangrijk verandertraject. We werken aan de digitalisering van portalen en in het automatiseren van processen. Zo maken we pensioen eenvoudig. Dat we intern flinke stappen zetten, willen we extern ook laten zien", aldus Valentijn Bolhuis.

iWink leverde ter ondersteuning aan ‘het nieuwe TKP’ een sociaal intranet, een corporate website en een werken-bij-site. 

De uitstraling die we laten zien geeft echt een beeld van wie we zijn en wat we doen. We zijn klaar voor de toekomst

Valentijn Bolhuis Communicatieadviseur

Werken-bij-website

Employer branding is één van TKP's speerpunten. Hier hoort een aparte werken-bij-site bij. Naast vacatures vertellen medewerkers hoe ze het werken bij TKP ervaren en bloggen ze over wat hun bezighoudt. Daarnaast vind je op de website ook informatie over de sollicitatieprocedure, arbeidsvoorwaarden en events. Met een eigentijdse uitstraling, uitgebreide content en handige features is deze nieuwe website helemaal bij de tijd.

Corporate website

De corporate website informeert bestuurders en consultants van pensioenfondsen. TKP straalt met de kennisbank vooral deskundigheid uit. Daarvoor zet het een kennisbank met meer dan 100 artikelen in. Omdat een groot deel van de bezoekers op de werken-bij-site of de website van een van de pensioenfondsen thuishoort, zorgen toptaken dat ze met één klik een optimale klantbeleving ervaren.

“De livegang van beide websites was vorig jaar mijn hoogtepunt. Van tevoren had ik een duidelijk beeld in mijn hoofd. Met een goed ontwerp, foto’s van collega’s en rake teksten kwam alles bij elkaar.”

Valentijn Bolhuis Corporate communicatieadviseur TKP Pensioen

Een toptaak wat is dat?

80% van je verkeer is op zoek naar 20% van je content. Een toptaak is het meest gezochte en gevraagde onderwerp van dat moment op een website. Deze onderwerpen moet je snel kunnen vinden en makkelijk kunnen uitvoeren. Met bijvoorbeeld een call-to-action-knop. TKP leidt consumenten met vragen over hun pensioen direct naar het desbetreffende pensioenfonds en werkzoekenden naar de aparte werken-bij-site. 

Voor meer informatie over toptaken raden wij het boek van Garry MCGovern aan.

Sociaal intranet: HERO

TKP’ers starten de dag met HERO. HERO is de eerste virtuele medewerker van TKP die berichten plaatst die voor iedereen interessant zijn. Daarnaast zorgt hij dat profielen up-to-date zijn, door regelmatig een fotograaf te laten komen voor de profielfoto’s. Intern kan men berichten, events en documenten delen. Het resultaat: overzicht, transparantie en en een effectief kanaal om te laten zien waar TKP'ers mee bezig zijn. Plus een hogere betrokkenheid bij het verandertraject.

Maak kennis met Hero

Tips van TKP Pensioen

Na afloop van het project vroegen we Valentijn Bolhuis of hij nog tips heeft voor andere organisaties die aan de vooravond staan van een herpositionering en nieuwe huisstijl. Hij gaf de volgende tips:

OOK GEÏNTRESSEERD IN EEN CORPORATE WEBSITE?

Neem contact op met Mark

Mark Snippe

Consultant

050 2101200 m.snippe@iwink.nl