Spring naar inhoud
Inloggen

De website van de Trans Adriatic Pipeline informeert haar verscheidene stakeholders

TAP staat voor Trans Adriatic Pipeline. Een pijpleiding die gas transporteert van Azerbeidzjan naar Europa. De meertalige website informeert stakeholders over de commerciële, operationele en lokale activiteiten van het bedrijf, daarbij rekening houdend met een nationaal en internationaal publiek.

Sectoren Energie en infrastructuur, Business-to-Business (B2B) Websites Diensten

Consultancy, design en development

Meertalige informatievoorziening

TAP is onderdeel van de 'Southern Gas Corridor', een complexe waardeketen die gaslevering van Azerbeidzjan naar Europa mogelijk maakt. Bij de aanleg van deze corridor zijn veel verschillende stakeholders betrokken, waaronder TAP. 

De website is uitgevoerd in vier verschillende talen: Engels, Grieks, Albanees en Italiaans. En net als de websitebezoekers, zijn ook de contentbeheerders van verschillende komaf. 

Van informatie- naar communicatiekanaal

De aanleg van de pijpleiding is in het vierde kwartaal van 2020 voltooid. Dat betekent dat de website van een informatiekanaal over de aanleg van de pijpleiding, nu functioneert als een belangrijk communicatiekanaal voor (nieuwe) klanten van TAP, zoals gastransporteurs. Via de website kan TAP haar nieuwe producten en diensten onder de aandacht brengen en ook realtime informatie verstrekken over het gastransport. 

REMIT-tool

REMIT valt onder EU-verordening 1227/2011 en heeft betrekking op de integriteit en transparantie van de Europese energiemarkt. Om aan deze wet te voldoen, is TAP verplicht om tijdig en effectief melding te maken van informatie over haar capaciteit en het gebruik van haar faciliteiten, inclusief geplande en ongeplande onbeschikbaarheid. Het doel hiervan is om manipulatie en misbruik te voorkomen, maar ook om een gelijk speelveld op de energiemarkt te borgen. Daarvoor hebben we de REMIT-tool ontwikkeld. 

De REMIT-tool maakt het mogelijk om meldingen direct te tonen op de website, rekening houdend met de daarvoor verplichte standaarden. De berichten worden vervolgens beschikbaar gesteld voor de markt via de website, XML en RSS. 

Aandacht voor persoonlijke verhalen

De aanleg van een pijpleiding zoals die van TAP is een complexe onderneming. Zo loopt de pijpleiding bijvoorbeeld over circa 22.000 privépercelen. De website laat zien hoe het bedrijf contact onderhield met communities die rond de pijpleiding leven. Verschillende mensen vertellen hun verhaal, zoals archeologen, boeren en betrokkenen bij de sociale en ecologische investeringsprojecten van TAP, etc. 

De aanpak van TAP kenmerkt zich door het beschermen van het milieu, het betrekken van lokale gemeenschappen en het bouwen aan een duurzame toekomst. Zo heeft TAP jarenoude olijfbomen verplaatst naar een kwekerij en terug geplant op de oorspronkelijke plek.

Benefitting from a fresh lay-out, our new website is user-friendly and easy to navigate, while staying true to our brand. We are satisfied with the result as well as iWink’s support throughout this complex process. Our teams enjoy using the content management system and iWink’s hand-on approach in building tailor-made functionality such as the REMIT module or the tariff calculator was key to the overall look feel of our new website.

Vugar Veysalov TAP Head of External Affairs

Internationale samenwerking

Vol vertrouwen zijn we samen met TAP de mooie uitdaging aangegaan om de bezoekers te voorzien van de laatste, relevante informatie over de pijpleiding. En dat alles met een divers team van TAP's afdelingen en gastlanden. Een resultaat om trots op te zijn! 

Meer weten?

Neem contact op met Mark

Mark Snippe

Consultant

050 2101200 m.snippe@iwink.nl

Cases

Meer projecten