Spring naar inhoud
Inloggen

Hoe MCL met een werkenbij-website een sterk werkgeversmerk neerzet

Goede kandidaten voor vacatures zijn moeilijk te vinden. Daar kan Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) over meepraten. Om ervoor te zorgen dat werkzoekenden voor het MCL kiezen, wil het MCL zichzelf kunnen presenteren als een aantrekkelijke werkgever. En dat kan het beste met een website die volledig gericht is op werkzoekenden. Daarom ontwikkelde het MCL samen met ons de website werkenbijmcl.nl. In deze case laten we je zien hoe het MCL dit project heeft aangepakt.

Websites Diensten

Consultancy, design en development

MCL presenteren als aantrekkelijke werkgever

Opvallende hero laat kernwaarden van #teamMCL zien

Op de website is veel ruimte om de medewerkers achter het MCL te laten zien. Dat begint direct op de homepagina met een hero waarin foto’s van diverse medewerkers in verschillende functies staan. Tussen de foto’s staan een aantal iconen die de kernwaarden van het MCL uitdragen: gezien, gehoord, geholpen. Katinka Gieltjes, recruiter bij MCL, vertelt dat ze hier veel complimenten over krijgen van bezoekers. “Deze hero was voor ons erg belangrijk en is hét herkenningspunt van de website.”

Veel aandacht voor de mensen achter het MCL

Op de website staan veel ervaringsverhalen van medewerkers. Deze verhalen geven een goed beeld van het werken bij het MCL op diverse afdelingen. Ook is er een Instagramwidget die de bezoeker een kijkje geeft achter de schermen van het ziekenhuis.

Katinka: “Vooral de persoonlijke verhalen van de werknemers en de gezichten van de mensen achter het MCL worden zeer gewaardeerd.”

"Vooral de persoonlijke verhalen van de werknemers en de gezichten van de mensen achter het MCL worden zeer gewaardeerd."

Katinka Gieltjes Recruiter bij MCL

Gemakkelijk navigeren naar de vacatures bij de juiste functiegroep

De website is zo ingericht dat bezoekers snel en gemakkelijk navigeren naar de gewenste vacatures. MCL heeft alle functiegroepen teruggebracht tot 5 hoofdgroepen die je terugvindt op de homepagina. Vanaf een hoofdgroep wordt de bezoeker meegenomen naar een pagina met functiecategorieën. En van daaruit gaat de bezoeker naar de vacatures voor die functiegroep en gerelateerde ervaringsverhalen.
Omdat bezoekers op deze manier snel en gemakkelijk naar de juiste plek worden geleid, heeft deze website geen prominent hoofdmenu. Er is wel een hamburgermenu rechts bovenin, waarmee bezoekers direct naar de gewenste pagina navigeren.

Snel solliciteren en contact opnemen met recuiters

Vanaf een vacaturepagina kan de bezoeker direct solliciteren via een kort formulier. Wil de bezoeker eerst meer informatie? Onderaan elke pagina staan de contactgegevens van de recruiters. En op elke pagina staat een ‘Chat via Whatsapp’-knop waarmee de bezoeker direct in contact is met de recruiters. Bezoekers weten deze functie ook goed te vinden. Katinka: “We krijgen best wel wat WhatsAppjes met vragen. Wel merken we dat er ook vaak vragen binnen komen voor een andere afdeling.”

Blijf onder de aandacht bij kandidaten met de job alert

Staat de vacature voor de droombaan van de bezoeker niet online? Geen nood. De bezoeker kan zich aanmelden voor de job alert. Zodra er nieuwe relevante vacatures geplaatst worden, krijgt de bezoeker deze direct in de mailbox. 

“De website heeft het MCL als werkgever beter gepositioneerd.”

Katinka Gieltjes Recruiter MCL

Website is gemakkelijk te beheren

Het MCL zocht een website die gemakkelijk te beheren is en waar gemakkelijk functies zoals retargeting te gebruiken zijn. Het CMS is gemakkelijk in gebruik en geeft het recruitment team de mogelijkheid om eenvoudig teksten, foto’s en video’s toe te voegen.

Vacatures plaatsen volledig geautomatiseerd

Vacatures worden automatisch gepubliceerd en bijgewerkt vanuit het hr-systeem Yellow Yard. En sollicitaties komen automatisch in het hr-systeem terecht, waar deze direct kunnen worden verwerkt.

Wat levert de website op?

De website heeft de recruiters nog geen werk uit handen genomen. Het MCL had hiervoor nog geen werkenbij-website. Het bijhouden van deze website is dus een nieuwe, extra taak voor de recruiters. Maar ze merken al wel een belangrijk voordeel: “de website heeft het MCL als werkgever beter gepositioneerd”.

Heb je een tip voor recruiters die een werkenbij-website willen laten maken?

Katinka: “Onze belangrijkste tip is vooraf goed bedenken welke sfeer je wilt uitstralen (werkgeversmerk) en aan welke functionaliteiten de website moet voldoen. Dit vooraf uittekenen is belangrijk, ook om de kosten goed in te schatten.”

Wil je ook aan de slag met een werkenbij-website?

Neem vrijblijvend contact op met Anna

Anna Slooff

Specialist digitale arbeidsmarktcommunicatie

06 40283352 a.slooff@iwink.nl

Cases

Gerelateerde cases