Huis voor de Sport Groningen, van 7 websites naar 1 website

16 januari 2012

Huis voor de Sport Groningen ging van 7 websites naar 1 website. Hoe heeft de organisatie dit gerealiseerd zonder de diverse doelgroepen van de websites te kort te doen? En hoe bevalt het de organisatie om één website te beheren in plaats van zeven?

Huis voor de Sport Groningen heeft als doel om Groningers in beweging te brengen door het ontwikkelen en organiseren van sport- en beweegprojecten. Dit doet Huis voor de Sport Groningen op beleids-, coördinerend- en uitvoerend niveau. Mede hierdoor werkte zij met zeven websites voor verschillende doelgroepen. Dit maakte het eenduidig beheren van de websites lastig. Daarom heeft iWink in samenwerking met Huis voor de Sport Groningen de zeven websites teruggebracht tot één website.

De informatiestructuur van de website is zodanig opgezet dat de diverse doelgroepen continu relevante informatie gepresenteerd krijgen. Dit wordt ondersteund met een uitgebreide zoekfunctie waarmee de bezoeker kan filteren op de informatie van zijn of haar voorkeur. Zoekt een persoon informatie over seniorensport? Dan toont de website alleen informatie, nieuws en medewerkers die betrokken zijn bij dat specifieke onderwerp.

Inmiddels staat de website ongeveer drie maanden online. Frouke van Laar van Huis voor de Sport Groningen vertelt hoe het bevalt om één website te beheren in plaats van zeven: "We hebben nu maar één CMS waarin we hoeven te werken. Het CMS is zeer flexibel. Bijna alles kunnen we zelf doen. Dit betekent minder investering in tijd en geld. iWink heeft ons erg goed van advies voorzien. Overigens is de advisering niet gestopt na de oplevering. Bij ieder contact krijg je nog leuke tips van de afdeling support."

Webdesign Zwarte Cross Boerderijkamers.nl online