DeGKB.nl: online financiële schuldhulpverlening

07 januari 2011

De Gemeentelijke Kredietbank (GKB) biedt hulp bij schulden, preventie van schulden, inkomensbeheer en sociale kredietverlening. De overheidsinstelling heeft in samenwerking met iWink een nieuwe website ontwikkeld waarop een grote hoeveelheid informatie gemakkelijk en snel te raadplegen is.

Technische realisatie

De GKB heeft haar nieuwe huisstijl laten ontwikkelen door Open Communicatie. In navolging van dit project hebben zij ook de gehele website vernieuwd. iWink heeft voor de organisatie de technische realisatie van de website verzorgd. “Het was een uitdaging om de veelvoud aan informatie van de organisatie op een overzichtelijke manier te presenteren,” zegt Bouke Weening, projectmanager van iWink.

Interaction design

Om de informatie zo goed mogelijk te structureren is het interaction design erg belangrijk geweest. Hierdoor hebben de GKB en iWink de nieuwe website al in een zeer vroeg stadium kunnen testen op haar gebruiksvriendelijkheid.

Afgeschermde pagina’s

Verder heeft de GKB afgeschermde pagina’s laten ontwikkelen door iWink. De organisatie maakt via deze pagina’s lokale data beschikbaar voor hun klanten. Op die manier kunnen de klanten van de GKB hun eigen financiële administratie inzien. De bescherming van deze persoonsgegevens is uiteraard optimaal beveiligd.

 

De GKB werkt voor de inwoners van 23 gemeenten in de provincies Drenthe, Overijssel, Groningen en Flevoland. Met de realisatie van de website heeft de organisatie de mogelijkheid om haar klanten professionele schuldhulpverlening te bieden.

Technische realisatie bureaumeesterschap.nl Webdesign & webdevelopment website OMC Noord