Effectievere doelgroepbenadering door nieuwe website Week van Zorg en Welzijn

De Week van Zorg en Welzijn is een jaarlijks terugkerend initiatief van 14 regionale werkgeversorganisaties die samenwerken in Stichting RegioPlus. Voor ZorgpleinNoord ontwikkelden wij de campagnewebsite voor Noord-Nederland.

Krapte op de arbeidsmarkt

In de Zorg en Welzijn sector is er op dit moment sprake van een krapte op de arbeidsmarkt, wat maakt dat het voor werkgevers lastig is om vacatures op te vullen. Daarom is het centrale thema van de Week van Zorg en Welzijn dit jaar gericht op het verhogen van de instroom van zorgprofessionals. Om aan te sluiten bij deze insteek, richt de campagnewebsite zich op mensen die nu niet (meer) in de zorg werkzaam zijn, maar wel interesse hebben in de zorgsector. Mensen willen bijvoorbeeld meerwaarde leveren aan de maatschappij, maar weten niet hoe ze de overstap naar de zorg moeten maken. Voor deze groep geïnteresseerden organiseren zorgorganisaties in Noord-Nederland diverse activiteiten om een reëel beeld te geven van het werken binnen de zorg.

Landingspagina's

Er zijn diverse strategische sessies georganiseerd met medewerkers van ZorgpleinNoord. Daaruit kwam het idee naar voren om specifieke landingspagina's in te richten rondom een categorie van activiteiten, zoals speeddaten. Als de bezoeker dus interesse heeft in een bepaalde categorie, dan kan hij/zij alle relevante informatie over de categorie overzichtelijk terugvinden op een pagina. 

Verschillende stadia van de homepage

Een evenement als de Week van Zorg en Welzijn kent verschillende stadia, dan is het fijn als je website daarin meebeweegt. Zo is de homepage voorafgaand aan de Week van Zorg en Welzijn vooral gericht op het enthousiasmeren van bezoekers én werkgevers. Dit wordt gedaan door sfeerimpressies, bewijslast in de vorm van cijfers of quotes en door een impressie te geven van het programma. Tijdens de Week van Zorg en Welzijn is de homepage gericht op het bieden van actualiteiten. Welke activiteiten zijn er vandaag, waar kan ik nog heen, wat is het laatste nieuws? Antwoord op deze vragen staan tijdens deze fase centraal op de homepage. Na de Week van Zorg en Welzijn is er ruimte voor een terugblik, maar ook voor binding. De bezoeker blijft door middel van de website op de hoogte van relevante informatie rondom het werken in de zorg en welzijn-sector. 

Integratie tussen werkgeverswebsite, campagnewebsite en landelijke website

Werknemers van zorgorganisaties kunnen op de werkgeverswebsite van ZorgpleinNoord eenvoudig een profiel aanmaken. Vervolgens worden ze stap voor stap begeleid in het aanmelden van een activiteit voor hun organisatie. Daarnaast ontvangen ze tips en promotiemateriaal om een succesvol evenement neer te zetten. Zodra de activiteit is opgeslagen wordt deze automatisch gepubliceerd op de campagnewebsite wzwnoord.nl en de landelijke website.

Meer weten over digitale oplossingen in Zorg & Welzijn?

Neem contact op met Gerard of Marlies voor een kennismaking en de mogelijkheden. 

Gerard Top

Gerard Top

Internetconsultant Zorg & Welzijn

Marlies van Gelder

Marlies van Gelder

Internetconsultant Zorg & Welzijn

Eerste versie website aanpak Oosterhamrikzone online GasTerra publiceert online jaarverslag 2016